Smartass

Har precis fönat klart Savannah för den här gången.
Nån som har lust att boka tid och betala för en omgång hos kiropraktorn???. Igår duschade och fönade jag Ronja. Idag duschade óch fönade Savannah. Nån som vet hur jobbigt det är att göra dessa saker när jag inte kunde använda bordet??? AJ AJ min rygg säger jag bara. Tack och lov fick jag hjälp av Barbro och Erik med att klippa Ronja. Men jag har fortfarande klippningen kvar på Savannah. Måste säga att jag faktiskt är glad att vi bara ställer Ronja av nuffarna, för det är ett jäkla slitgöra med att fixa iordning pälsen till utställningarna. Men tack och lov har Ronja en päls som är så jäkla bra att ha och göra med, Lättborsad liksom. Savannah har en helt annan päls som är lite mer svårborsad.
Men ändå längtar jag efter en till Nuffe 8). Nu börjar planerna för parningen med Ronja bli klara också. Vi har nästintill bestämt hane. En jättefin hane och vi kommer få hjälp av uppfödaren till hanen när parningen väl sker. Men parningen kommer inte ske förens i sommar så det är ett tag kvar :) Btw kan jag ju säga att hon höglöper nu, Molly går snart in i höglöp, Diesel har det tufft stackarn.

Sen har jag fått i uppdrag av SNK's Styrelse att ta bilder till tidningen. Det är inte så många som känner till mig eftersom att jag aldrig ställer Ronja, utan jag står mest längst ringside och tar bilder. Det är kul när folk har sett mina bilder och vill att jag ska ta bilder. Har ju liksom kännt flera gånger att mitt intresse för foto börjar försvinna. Och sånt här får mig att fortsätta.


Bild på Ronja från idag





Skriv en rad vettja!
Skrivet av: Mia

Riktigt snygg blev hon!

2008-12-06 @ 11:20:07
URL: http://ex0tic.blogg.se/
Skrivet av: Elin

Jättefina bilder, snygging hon e!

2008-12-07 @ 18:40:55
URL: http://www.nogg.se/Romeo
Skrivet av: Maria

Vad FIN hon är!!

2008-12-10 @ 09:39:51
URL: http://mimmimarias.blogg.se/

Här skriver du:

Namn:
Lägg ett kryss här

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback